Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!
Týden center aktivit v 5.B - byl to opět vydařený týden plný kreativní a smysluplné práce!
Vloženo: 11. února 2023
Platnost do: 31. srpna
Zobrazeno: 181×
CA - MARIE TEREZIE
Podívejme se na naše centra a výsledky dětí:
CA Matematika - M. Terezie zavedla finanční reformu a reformu sjednocení měr a vah. Tak hurá do toho! Děti pracovaly s bankovkami, tipovaly osobnosti na bankovkách, tipovaly ochranné prvky. To bylo jiskřiček v očích, jak zkoumaly pravé bankovky. Pokračovaly pak v těžším úkolu - převáděly lokty, stopy, palce, počítaly kolik mm je žejdlík a holba piva a naťukli jsme společně i desetinná čísla, která nás čeká.
CA Pokusy - Za M. Terezie byla i strašná bída, hladomor. Jak se s tím M. Terezie a Josef II. vypořádali? Nařídilo se sázet ve velkém brambory. Takže jdeme na pokusy s bramborami. Proč brambory hnědnou na vzduchu? Jak tomu zabráníme? Všem se podařilo vyrobit škrob z brambor a již vědí, na co se škrob používá .... Velká zábava i pro nás sledovat děti, jak hezky nemotorně škrábaly a strouhaly brambory.
CA Psaní - kreativní samostatná práce: vytvoř jasný, přehledný, názorný a graficky přitažlivý lapbook o M. Terezii (život a reformy) s podstatnými fakty, které najdu na internetu a v knížkách. Na závěr děti prezentovaly své výsledky a dle fotek sami usoudíte, že se jim to náramně povedlo!
CA Čtení - čtení s porozuměním o reformě školství M. Terezie, otázky k textu, metoda ano/ne, pětilístek - metody kritického myšlení, krásná práce s textem. Další opět kreativní úkol byl vymyslet vlastní reformu školství v 21. století. Děti navrhly poutavý plakát, přesvědčily v závěrečné debatě ostatní o smysluplnosti a proveditelnosti jejich reformy. Rozpoutala se nám parádní závěrečná argumentační debata. Podívejte se na povedené plakáty a návrhy reforem.
Závěrem děti vyplnily exitku s jejich závěrečnou reflexí a paní učitelka ví, co je zaujalo, v čem se necítily dobře, co si uvědomily a co se dozvěděly.